Pa
Eiropas dzelzceļiem skrienošie vilcieni mēģina sasniegt ātruma rekordus
gluži kā autotrasēs traucošās mašīnas. Šobrīd visātrākais izrādījies
Francijas kompānijas Alstom "pārstāvis" – eksperimentālais vilciens
TGV, kas 2007. gadā sasniedza 574,8 km/h. Taču – cik plaši šis
transporta līdzeklis ir izgājis pasaulē un kāda paredzama tā
izmantošanas perspektīva?
Jaunākie
vilcienu modeļi izbrīna – tie burtiski lido pa sliežu ceļiem, saīsinot
attālumus starp lielākajām pilsētām līdz nieka stundām, lai gan,
protams, pasažieru vilcienu pārvietošanās notiek ne iepriekšminētajā
rekordātrumā, bet vidēji 300–350 km/h. Ārēji tie aizvien vairāk
atgādina lidmašīnas – tikai bez spārniem. Tos izgatavo no viegliem
metāliem, to veidols atbilst visām aerodinamikas prasībām – v
... Lasīt tālak »